Τελ. ενημέρωση:

    22-Nov-2025
 

Αρχ Ελλ Ιατρ, 43(1), Ιανουάριος-Φεβρουάριος 2026, 121-128

ΕΙΔΙΚΟ ΑΡΘΡΟ

Εκπαίδευση παιδιατρικών νοσηλευτών στην καρδιοαναπνευστική αναζωογόνηση

Σ. Ψύλλου,1 Ε. Βλαχιώτη,1 Χ. Ντέλη2
1Γενικό Νοσοκομείο Παίδων «Η Αγία Σοφία», Αθήνα
2Τμήμα Νοσηλευτικής, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Αθήνα

Η καρδιοαναπνευστική αναζωογόνηση (ΚΑΡΠΑ) αποτελεί την πολύ σημαντική διαδικασία αντιμετώπισης της καρδιακής ανακοπής (ΚΑ) με στόχο την υποστήριξη και τη διατήρηση της αναπνοής και της κυκλοφορίας, καθώς και τον περιορισμό της εγκεφαλικής βλάβης. Η απόκτηση των απαιτούμενων γνώσεων και δεξιοτήτων στην παιδιατρική νοσηλευτική κοινότητα για την άμεση και αποτελεσματική παροχή ΚΑΡΠΑ στους παιδιατρικούς ασθενείς είναι μείζονος σημασίας. Η παρούσα ανασκόπηση έχει ως στόχο τη διερεύνηση των γνώσεων των παιδιατρικών νοσηλευτών στην ΚΑΡΠΑ και τη σημασία της δημιουργίας ολοκληρωμένων εκπαιδευτικών προγραμμάτων σύμφωνα με τις οδηγίες που παρέχονται από διεθνείς οργανισμούς. Η ζωτική σημασία της ΚΑΡΠΑ στην παιδιατρική νοσηλευτική φροντίδα παραμένει αδιαμφισβήτητη, καθώς οι πρώτες στιγμές σε μια ΚΑ είναι κρίσιμες για την επιβίωση του παιδιού. Παρά τη σημασία της, ωστόσο, παρατηρούνται ελλείψεις στις γνώσεις και στις δεξιότητες των παιδιατρικών νοσηλευτών, τονίζοντας την ανάγκη για συνεχή εκπαίδευση και ανανέωση των γνώσεων. Για την αποτελεσματική αντιμετώπιση των ΚΑ, οι παιδιατρικοί νοσηλευτές πρέπει να διατηρούν υψηλό επίπεδο γνώσεων και δεξιοτήτων στην ΚΑΡΠΑ. Τα ευρήματα καταδεικνύουν την αναγκαιότητα συστηματικής εκπαίδευσης και τακτικής αξιολόγησης των γνώσεων και των δεξιοτήτων.

Λέξεις ευρετηρίου: Αποτελεσματικότητα, Εκπαιδευτικό πρόγραμμα, Εξειδικευμένη ΚΑΡΠΑ, Καρδιοπνευμονική αναζωογόνηση, Παιδιατρικός ασθενής.


© Αρχεία Ελληνικής Ιατρικής