Τελ. ενημέρωση:

   24-Jan-2024
 

Αρχ Ελλ Ιατρ, 41(1), Ιανουάριος-Φεβρουάριος 2024, 99-104

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ

Σύγκριση της βαθμολογίας γνώσης μεταξύ της μάθησης βάσει διαλέξεων
και του συνδυασμού μάθησης βάσει προβλημάτων
και μάθησης βάσει διαλέξεων μεταξύ φοιτητών Παθολογίας:
Μια μετα-ανάλυση τυχαιοποιημένων ελεγχόμενων δοκιμών

J.K. Fajar,1 S. Soenarti2
1Department of Internal Medicine, Brawijaya Internal Medicine Research Center, Faculty of Medicine, Universitas Brawijaya, Malang,
2Department of Internal Medicine, Division of Geriatric Medicine, Faculty of Medicine, Universitas Brawijaya, Malang, Ινδονησία

ΣΚΟΠΟΣ Η αξιολόγηση της βαθμολογίας γνώσης μεταξύ της μάθησης βάσει διαλέξεων (LBL) μόνο και του συνδυασμού της μάθησης βάσει προβλημάτων (PBL) και LBL σε φοιτητές Παθολογίας.

ΥΛΙΚΟ-ΜΕΘΟΔΟΣ Πραγματοποιήθηκε μετα-ανάλυση με τη συλλογή άρθρων από τα Scopus, PubMed και Embase. Από κάθε μελέτη εξήχθησαν οι απαιτούμενες πληροφορίες. Η σύγκριση της βαθμολογίας γνώσης μεταξύ LBL μόνο και του συνδυασμού PBL και LBL αξιολογήθηκε χρησιμοποιώντας τη μέθοδο Mantel-Haenszel.

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Αναλύθηκαν συνολικά 8 άρθρα στα οποία είχαν συμμετάσχει 510 μαθητές που χρησιμοποιούσαν PBL και LBL και 489 μαθητές που χρησιμοποιούσαν μόνο LBL. Διαπιστώθηκε ότι η υψηλότερη βαθμολογία γνώσης παρατηρήθηκε στον συνδυασμό PBL και LBL, με τη μέση διαφορά να είναι 7 σε σύγκριση μόνο με το PBL.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Προσδιορίστηκε ότι ο συνδυασμός PBL και LBL έχει καλύτερη αποτελεσματικότητα από το LBL μόνο του για τη μέθοδο διδασκαλίας των φοιτητών Παθολογίας.

Λέξεις ευρετηρίου: Βαθμολογία γνώσεων, Μάθηση με βάση τη διάλεξη, Μάθηση με βάση το πρόβλημα, Μέθοδος διδασκαλίας, Παθολογία.


© Αρχεία Ελληνικής Ιατρικής